Image Map

Κατάθεση ψυχής #1 - Διάβασέ το, πρόλαβέ το (Θρομβοφιλία)

Με αυτό το comeback post θέλω να μοιραστώ μαζί σας ένα μεγάλο μου βάρος, ελπίζοντας να μπορέσω να προειδοποιήσω έστω και μία κοπέλα ώστε να μη βρεθεί στη θέση μου.

Το post αυτό αφορά τη θρομβοφιλία, μία ασθένεια που τουλάχιστον όσες έχετε ήδη ένα παιδάκι ή σκέφτεστε να κάνετε την έχετε ακουστά. Έχω την τύχη & ατυχία να έχω στο ιστορικό μου 3 εγκυμοσύνες & 2 υπέροχα παιδιά. Κάτι δεν σας βγαίνει στα μαθηματικά? Δυστυχώς η δεύτερη εγκυμοσύνη μου δεν είχε ευτυχή κατάληξη, καθώς έχασα το αγοράκι μου στον 5ο μήνα κύησης...
Ευτυχώς είχα ήδη την κορούλα μου (τώρα είναι 3 χρονών) και έτσι ο πόνος απαλυνόταν κάθε φορά που την κοίταζα! Δυστυχώς δεν είχαμε υποψιαστεί ότι ο πρόωρα γηρασμένος πλακούντας της πρώτης μου εγκυμοσύνης μπορεί να αποτελούσε μήνυμα για να το ψάξουμε περαιτέρω. Έτσι λοιπόν το 2013 ξεκίνησε με την απόλυτη χαρά της γέννησης ενός υπέροχου πλάσματος & τέλειωσε με την απόλυτη θλίψη της "γέννησης" ενός άλλου (δυστυχώς το μωράκι μου δεν είχε καμία πιθανότητα επιβίωσης την 20η εβδομάδα κύησης). Ψάχνοντας να βρούμε τι έφταιξε -δεν θα μπω σε λεπτομέρειες γιατί δεν ωφελεί- κάναμε κι εγώ κι ο άντρας μου ένα μεγάλο πακέτο εξετάσεων. Πήγα σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες γιατρών, καρδιολόγο, ενδοκρινολόγο, αιματολόγο (!) και τελικά μετά από σχεδόν 1 χρόνο εξετάσεων καταλήξαμε σε μία σπάνια γονιδιακή μετάλλαξη που σε επόμενη εγκυμοσύνη θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί σαν φρομβοφιλία.

Τι είναι αυτή η θρομβοφιλία τελικά, θα με ρωτήσεις. Σε πολύ απλά ελληνικά, είναι η τάση του αίματος να δημιουργεί θρόμβους κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες όπως πχ. μια εγκυμοσύνη. Αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο καθώς κάποιος θρόμβος μπορεί να φράξει τον λώρο και πλέον το έμβρυο να σταματήσει να τρέφεται. Τα καλά νέα όμως είναι ότι μπορεί να προβλεφθεί με ένα πακέτο εξετάσεων (είναι λίγο ακριβό γι αυτό θα πρέπει να συγκρίνεται διαγνωστικά κέντρα) & ευτυχώς μπορεί να προληφθεί είτε με κάποιο αντιπηκτικό χαπάκι είτε με μία καθημερινή ενεσούλα.

Τώρα πια ήξερα! Και μόλις πέρασε το διάστημα που έπρεπε να επανέλθει ο οργανισμός μου, ήμουν και πάλι έγκυος! Από την πρώτη ημέρα που το επιβεβαιώσαμε μέχρι & 15 ημέρες μετά τη γέννηση του γιου μου έκανα κάθε μέρα μόνη μου μία ενεσούλα στην κοιλιά. Εντάξει, δυσκολεύτηκα λίγο την πρώτη εβδομάδα, γέμισα μελανιές γιατί δεν ήξερα ότι έπρεπε να ρίχνω σιγά σιγά το φάρμακο, σύντομα όμως έγινα ειδική & ούτε το καταλάβαινα. Εξάλλου θα έκανα τα πάντα για αυτό το μωρό...

Τώρα λοιπόν, κρατώντας τον στην αγκαλιά μου εδώ και 5 μήνες, θέλησα να μοιραστώ αυτή την εμπειρία μου μαζί σας για να ενημερωθείτε & να ενημερώσετε. Αν λοιπόν έχετε ήδη στο ιστορικό σας μία εγκυμοσύνη με παρόμοια προβλήματα ή αν έχετε κάποια κοντινή συγγενή (αδερφή ή ξαδέρφη α' βαθμού) με θρομβοφιλία, μην παραλείψετε να συνεννοηθείτε με το γυναικολόγο σας για τις απαραίτητες εξετάσεις.

Ελπίζω να βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο, περιμένω και τα δικά σας σχόλια,
Κέλλυ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Copyright © by glamom.gr. All rights reserved. Powered by Blogger. Designed By El Design